Czyszczenie DPF Zachodniopomorskie

Przekrój filtra dpf, pokazujący jego budowę. Czysczenie dpf

DPF – co to jest?

DPF to skrót od anglojęzycznej nazwy Diesel Particulate Filter, czyli filtra cząstek stałych w silnikach diesla. Jest to element układu wydechowego, który służy do oczyszczania spalin z cząstek stałych, które powstają w procesie spalania paliwa w silniku diesla. Ich nadmiar oraz zapchany filtr, negatywnie wpływa na osiągi, zwiększając ilość spalanego paliwa.

1. DPF – co to jest?

*Rzeczywisty pomiar zużycia filtrów DPF
*Safe Clean

2. Ile kosztuje mycie DPF?
3. Czyszczenie DPF – czym jest czyszczenie filtra cząstek stałych
4. DPF i FAP – różnice
5. Jak samemu wyczyścić DPF? – domowe sposoby czyszczenia filtrów
6. Czy opłaca się regenerować DPF?
7. Czy czyszczenie DPF coś daje? – Innowacyjna technologia czyszczenia filtra DPF

System działa w oparciu o proces filtracji, w którym spaliny są przepuszczane przez ceramiczny filtr, który zatrzymuje cząstki stałe i pozwala na swobodny przepływ gazów wylotowych. Cząstki te są następnie usuwane z filtra w procesie regeneracji, który może być automatyczny lub wymagać interwencji mechanika.

Regeneracja DPF polega na podgrzaniu filtra do bardzo wysokiej temperatury, aby spalić zgromadzone w nim cząstki stałe. Może odbywać się na dwa sposoby: pasywny, czyli poprzez automatyczną regenerację podczas normalnej jazdy, gdzie sadza wypala się na popiół lub aktywny, czyli poprzez sterowanie procesem regeneracji przez komputer pokładowy samochodu.

Jest on ważnym elementem układu wydechowego, ponieważ pozwala na redukcję emisji szkodliwych substancji i cząstek stałych do atmosfery, ich nadmiar źle wpływa na zdrowie, zwiększając zachorowalność na raka. Dlatego właśnie w wielu krajach rozwiązaniem stały się filtry cząstek stałych, w samochodach diesla jest to obowiązkowe, ponieważ pomaga to spełnić normy emisji spalin i chronić środowisko naturalne. 
Czyszczenie filtra DPF zachodniopomorskie szczecin

Rzeczywisty pomiar zużycia filtrów DPF

Unikalny układ o podwójnym, dużym przepływie powietrza umożliwia uzyskanie parametrów odpowiadającym rzeczywistym wartościom w samochodzie w trakcie użytkowania.

Safe Clean

Bliska opatentowaniu technologia powoduje większą efektywność zachodzącego procesu czyszczenia i maksymalnie zabezpiecza filtr cząstek przed uszkodzeniem. W wyniku zastosowania zestawu odpowiednich czujników, dopasowujemy parametry czyszczenia w czasie rzeczywistym.
Urządzenie, na którym pracujemy należy do najskuteczniejszego urządzenia z możliwie największą wydajnością. Zapewnia to hydrodynamiczna metoda regeneracji.

Ile kosztuje mycie DPF?

Koszt wyczyszczenia części zależy od wielu czynników, w tym od regionu i kraju, gdzie znajduje się serwis samochodowy oraz od specyfikacji Twojego pojazdu oraz jakości usług wykonywanych przez zakład, poziomu wyszkolenia mechaników itd. Przeciętnie cena za wykonanie tego zabiegu wynosi około 500 – 800 złotych przy samochodzie osobowymKoszt czyszczenia filtra cząstek stałych w samochodach ciężarowych i autobusach jest wyższy. Należy też koniecznie doliczyć koszty wyciągnięcia i montażu z powrotem do pojazdu. 

W przypadku DPF mocno zanieczyszczonego lub uszkodzonego, konieczna może być jego wymiana. Jednakże przy stosowaniu maszyny DPF Power JET jesteśmy w stanie prawie zawsze przywrócić sprawność nowego filtra. Sama cena usługi zależy od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu, region i kraj, w którym znajduje się serwis, a także stopień uszkodzenia filtra cząstek stałych. W przypadku wymiany, koszt może wynosić od 1000 do 3000 złotych lub nawet więcej.

Warto jednak zauważyć, że zanieczyszczony lub uszkodzony DPF może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem i układem wydechowym, ponieważ filtry mają wyłapywać cząstki ze spalin. Jeżeli są niesprawne, w konsekwencji, koszty naprawy takich uszkodzeń mogą być znacznie wyższe niż koszt regularnego czyszczenia lub wymiany DPF. Dlatego ważne jest, aby regularnie monitorować stan filtra cząstek stałych oraz dbać o odpowiednie funkcjonowanie układu wydechowego w samochodzie.

Czyszczenie dpf? – Czym jest czyszczenie filtra cząstek stałych

Odnowienie DPF w serwisie polega na usunięciu zanieczyszczeń ze starych filtrów i przywróceniu ich do stanu nowego lub niemal nowego. Czyszczenie może odbywać się na kilka sposobów, w zależności od serwisu i rodzaju filtra.

Jednym z popularnych sposobów odnawiania DPF jest mechaniczne czyszczenie, w którym filtry są czyszczone zanieczyszczonymi częściami, takimi jak sadza, popioły i inne zanieczyszczenia. Proces ten może wymagać użycia specjalistycznych urządzeń, takich jak komory ciśnieniowe i wibracyjne, które usuwają zanieczyszczenia ze środka filtra. Mechaniczne czyszczenie DPF jest stosunkowo szybkie i może zająć od kilku do kilkunastu godzin.

Inną możliwością odzyskania pierwotnej sprawności jest chemiczne czyszczenie, które polega na użyciu specjalistycznych środków chemicznych, aby rozpuścić zanieczyszczenia z filtra. Proces ten może zająć więcej czasu niż mechaniczne czyszczenie, ale nie wymaga użycia urządzeń mechanicznych i może być bardziej delikatny dla urządzeń.

Niektóre serwisy oferują również daną usługę przez wymianę wewnętrznych elementów filtra, takich jak wkłady ceramiczne. Proces ten może być bardziej kosztowny niż mechaniczne lub chemiczne czyszczenie, ale może być bardziej skuteczny w przypadku bardzo zanieczyszczonych filtrów.

Koszt w serwisie zależy od rodzaju usługi, rodzaju filtra i stopnia jego zanieczyszczenia. Może się to wahać od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Warto przed podjęciem decyzji o remoncie DPF skonsultować się z doświadczonym mechanikiem lub serwisem, aby uzyskać informacje na temat najlepszej opcji dla konkretnego filtra. Zawsze należy dodać koszt demontażu i montażu sprawnego filtra cząstek stałych, którego nie trzeba dopalać. 

DPF i FAP – różnice

DPF (Diesel Particulate Filter) i FAP (Filtre à particules) to dwa różne terminy, ale odnoszą się do podobnych urządzeń stosowanych w układach wydechowych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.

Oba te urządzenia mają za zadanie redukować emisję szkodliwych cząstek stałych (często nazywanych sadzą) z układu wydechowego silników wysokoprężnych. Różnica między nimi polega na sposobie funkcjonowania.

DPF jest zazwyczaj stosowany w nowszych samochodach i działa w oparciu o filtrację mechaniczną. Cząstki stałe osadzają się na filtrze i są tam zatrzymywane, a następnie spalane w procesie regeneracji, który polega na podgrzaniu filtra do bardzo wysokiej temperatury, aby spalić nagromadzoną sadzę.

FAP działa na podobnej zasadzie, ale używa innej technologii. W przypadku FAP, cząstki stałe są przechwytywane przez warstwę katalizatora, gdzie są spalane podczas procesu oksydacji. Proces regeneracji FAP polega na podniesieniu temperatury katalizatora, aby spalić nagromadzone cząstki stałe.

Jak samemu wyczyścić DPF? – domowe sposoby czyszczenia filtrów

Poruszanie się po mieście to największy problem przedłużania żywotności filtra, jeżdżąc po krótkich trasach często nie pozwalamy suchym filtrom osiągnąć wymaganej temperatury dopalania.  W rezultacie zamiast spalać cząstki stałe, filtr zapycha się, stąd konieczne stało się jego czyszczenie, bądź ostatecznie wymiana.

Miejskie legendy i internet podają wiele sposobów na zapchany filtr cząstek – łącznie z całkowitym usunięciem filtra. Technicznie rzecz biorąc, istnieją dostępne na rynku produkty – środki do czyszczenia, które twierdzą, że pomogą wyczyścić DPF w samochodzie. Jednak, w większości przypadków, czyszczenie filtra w domowym zaciszu nie jest skuteczną metodą naprawy, a może nawet pogorszyć sytuację. Można również wypróbować środki doraźne producentów chemii do motoryzacji – K2 DPF CLEANER, czy preparat do czyszczenia filtra cząstek stałych dpf firmy Liquid Moly. 

Filtr DPF jest bardzo skomplikowanym urządzeniem, które wymaga specjalistycznej wiedzy i narzędzi do jego prawidłowego czyszczenia. Wymaga to również specjalnych procedur, takich jak użycie odpowiedniego detergentu, specjalnej wanny ultradźwiękowej i ciśnieniowego spryskiwania filtra cząstek stałych. Ponadto, mycie czy regeneracja urządzenia w domowych warunkach jest ryzykowne i niebezpieczne, ponieważ może powodować emisję szkodliwych substancji chemicznych do powietrza oraz uszkodzenie filtra i innych części układu wydechowego.

Dlatego zaleca się, aby w przypadku problemów z elementem filtrującym, skorzystać z usług specjalistycznego serwisu samochodowego. Profesjonalny mechanik ma wiedzę i doświadczenie w naprawianiu układu wydechowego i wie, jak skutecznie oczyścić DPF, minimalizując ryzyko dalszych uszkodzeń. Co więcej, wykonując czyszczenie w profesjonalnym serwisie samochodowym, można mieć pewność, że prace zostaną wykonane zgodnie z zaleceniami producenta i standardami bezpieczeństwa. Dlatego rekomendujemy skorzystanie z usługi regeneracji filtra DPF w PKS GRYFICE.

Czy opłaca się regenerować DPF? 

To czy opłaca się regenerować DPF zależy od kilku czynników, takich jak stan filtra, jego wiek, koszt regeneracji oraz cena nowego filtra. Oto kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji:

  1. Stan części – Jeśli filtr jest w dobrym stanie technicznym i poziom zanieczyszczenia jest niski, to regeneracja może być opłacalna. W przypadku, gdy jego stan jest bardzo zły lub jest uszkodzony, lepiej jest wymienić go na nowy. Najlepiej, aby to specjalista określił sposób naprawy usterki.
  2. Wiek – Filtr cząstek stałych ma określony czas użytkowania, po którym może ulec uszkodzeniu. Jeśli filtr jest już stary i bliski końca swojego cyklu życia, lepiej wymienić go na nowy zamiast regenerować.
  3. Koszt regeneracji – odzyskiwanie DPF to kosztowna usługa, a koszt ten może być zależny od stanu elementu i rodzaju usługi. Warto dokładnie przeanalizować koszty i porównać je z ceną nowej części.
  4. Cena nowego filtra – Cena nowego filtra może być bardzo wysoka, szczególnie w przypadku samochodów z rozbudowanym systemem filtracji. W takim przypadku regeneracja może być tańszą opcją.

W przypadku, gdy filtr cząstek stałych jest w dobrym stanie i poziom zanieczyszczenia jest niski, regeneracja może być opłacalna. Jednak w przypadku, gdy część jest uszkodzona lub jest już stara, lepiej jest wymienić ją na nową. Warto zwrócić uwagę na koszty odnowy i porównać je z ceną nowego, aby podjąć najlepszą decyzję dla swojego samochodu. Przy podejmowaniu decyzji, dobrze podeprzeć się opinią sprawdzonego fachowca. Jakość serwisu i usług PKS GRYFICE jest na najwyższym poziomie, dlatego warto zaufać doświadczonym serwisantom.

Czy czyszczenie DPF coś daje? – Innowacyjna technologia czyszczenia filtra DPF

Tak, warto regularnie czyścić DPF (Diesel Particulate Filter) w samochodzie, zwłaszcza jeśli zauważasz problemy z wydajnością silnika lub zwiększone spalanie paliwa. Zanieczyszczenie DPF może powodować zwiększone zużycie paliwa, ograniczoną moc silnika i awarie, a nawet uszkodzenie elementu, jak i całego samochodu. Jego zły stan techniczny, negatywnie wpływa na osiągi samochodu.

Ważne jest również, aby dbać o regularną konserwację samochodu, w tym wymianę filtra powietrza i oleju, używając jedynie sprawdzonych marek olejów, ale też jego odpowiednio częstą wymianę, aby zapobiegać nadmiernemu zanieczyszczeniu. Przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących konserwacji i eksploatacji pojazdu jest kluczowe dla zachowania wydajności i żywotności elementów konstrukcyjnych.

Zapraszamy do korzystania z naszych usług. Serwis zlokalizowany jest w Gryficach, usługę wykonujemy w województwie zachodniopomorskim, jednakże można nam wysłać sam filtr z każdego miejsca na świecie.

Możliwość komentowania została wyłączona.